بنگاه لوکس! آکادمی خرید و فروش دامنه

آگهی فروش دامنه

بنگاه لوکس! این امکان را به شما میدهد تا در کمترین زمان ممکن آگهی فروش دامنه خود را ثبت کنید و یا برای خرید دامنه مورد نیازتان با فروشنده ارتباط برقرار کنید و با استفاده از درگاه خرید امن دامنه ، پرداختی مطمئن داشته باشید. ثبت آگهی دامنه اینترنتی در لوکس کاملا رایگان بوده و بدون هیچگونه محدودیتی در بنگاه و فروشگاه شخصی شما نمایش داده خواهد شد.

خرید امن دامنه

یکی از مهمترین دغدغه های خریداران دامنه های اینترنتی ، عدم اطمینان به روش سنتی خرید دامنه و فروش دامنه است. در روش سنتی ، خریدار پس از تماس با فروشنده ، هزینه را واریز کرده و کد انتقال را دریافت میکرد که این روش موجب کلاهبرداری های بسیاری شده بود. در روش نوین خرید امن دامنه بنگاه لوکس، تنها زمانی هزینه پرداختی به فروشنده داده میشود که دامنه با موفقیت در شناسه شما نشسته باشد .

تجارت دامنه یا دلالی دامنه ؟ کدام عنوان برای خرید و فروش دامنه مناسب است

تجارت دامنه یا دلالی دامنه ؟ کدام عنوان برای خرید و فروش دامنه مناسب است
آنچه که در این پست نوشته شده است را میتوان یک مقاله تحلیلی از عنوان تجارت دامنه و دلالی دامنه دانست که با مشخص شدن تعاریف اصلی تجارت دامنه و همچنین بررسی وضعیت این دست از تجارت آنلاین در سطح جهانی و کشور عزیزمان ایران مشخص خواهد شد که انتقاد برخی از همکاران و دوستان مبنی بر عنوان دلالی برای تجارت دامنه صحیح است یا خیر! بهتر است آنچه که در ادامه نوشته ام را مطالعه و بررسی نمائید . موارد نوشته شده صرفا تحلیل های شخصی بنده از روی تجربیات نیست! بلکه بر پایه تحقیق در مورد تجارت دامنه و مطالعه در مورد آن است .
185 بازدید دوشنبه, 21 فروردین 1402

در ابتدا کمی در مورد دو تعریف تجارت آنلاین و دلالی صحبت خواهم کرد تا بیشتر با این دو عنوان آشنا شویم . سپس به سراغ پرسش و پاسخ هایی در مورد بحث کلی این مقاله خواهم رفت و در انتها شما خواهید دانست که عنوان دلالی برای تجارت دامنه صحیح است یا خیر ؟

 

تجارت چیست ؟

بطور خلاصه تجارت به خرید و فروش کالا و خدمات با هدف کسب سود گفته می‌شود. در واقع، تجارت فعالیتی است که به عنوان یکی از مهم‌ترین روش‌های اقتصادی برای تولید درآمد برای فرد یا سازمان در نظر گرفته می‌شود.

تعاریف مختلفی اما با یک مظمون برای تجارت گفته شده است اگر بخواهیم بطور خلاصه و شفاف و ساده بگوییم، متن فوق تعریف خلاصه آن خواهد بود . 

 

تجارت دامنه چیست ؟

تجارت دامنه به خرید و فروش دامنه‌ های اینترنتی با هدف کسب سود گفته می‌شود. در این فعالیت، افراد به دامنه‌هایی که معمولاً کوتاه و ساده هستند و یا کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار و یا موضوعات مشخص دیگری را شامل می‌شوند و سپس سعی می‌کنند آنها را با قیمت بیشتری بفروشند. هدف این فعالیت کسب درآمد و سود است.

 

دلالی چیست و دلال کیست ؟

دلالی یا بروکراژ به فعالیتی گفته می‌شود که در آن فرد یا شرکتی در واسطه‌گری بین دو طرف در یک معامله شرکت می‌کند و به عنوان دلال یا واسطه کننده عمل می‌کند. هدف این فعالیت کسب درآمد از کارمزدی است که به عنوان پاداش برای این خدمت ارائه می‌شود. 

 

دلالی دامنه 

در دلالی دامنه ، فرد یا شرکتی با خرید دامنه و فروش دامنه‌ های اینترنتی سود کسب می‌کند. این فرد یا شرکت می‌تواند به عنوان واسطه کننده در معاملات دامنه بین فروشندگان و خریداران عمل کند و یا به صورت مستقل دامنه‌هایی را خریداری و سپس آن‌ها را با قیمت بیشتری بفروشد. به عنوان مثال، فرض کنید که یک شرکت به نام ABC قصد دارد دامنه‌ای با نام ABC.com را خریداری کند. شرکت یا فرد دلال دامنه می‌تواند این دامنه را خریداری کرده و سپس با قیمت بالاتری به شرکت ABC بفروشد. در این فعالیت، هدف اصلی کسب سود از فروش و خرید دامنه‌ های اینترنتی با قیمت بالاتر از خریداری شده آنهاست.

 

آیا تفاوتی بین تجارت دامنه با دلالی دامنه وجود دارد ؟

قطعا تفاوت هایی در تعاریف اصلی تجارت و دلالی وجود دارد! اما در این دست از تجارت به دلیل فعالیت مشابه و تعریفی که در بالا از  " دلالی دامنه " و " تجارت دامنه " شده است، میتوان گفت که در این رسته، فرقی بین عنوان تجارت دامنه و دلالی دامنه وجود ندارد و هر دو برای کسب سود بیشتر دامنه هایی را که رند، خاص ، شرکتی و یا مهم هستند را خریداری میکنند و در آینده با قیمتی بالاتر بفروش میرسانند .

بنابراین دامینر ها را میتوان هم با عنوان دلال دامنه و هم تاجر دامنه در نظر گرفت! اما به این بستگی دارد که شما بخواهید از کدام عنوان و به چه نحوی استفاده کنید!

در برخی از وب سایت ها ، مقالاتی نوشته شده است که دید منفی را به کاربران نسبت به دامینر ها با عناوینی که برای مقالات خود انتخاب میکنند، میدهد و این کار به نظر من اصلا درست نیست ! و بهتر است با کمی لطافت مقالات خود را در زمینه تجارت دامنه بنویسیند . 

دو عنوان زیر را ببینید :

  • معضل احتکار نام دامنه در ایران با دلالان دامنه
  • دلال ها به اینترنت هم رحم نکرده اند

اینگونه از عناوین قطعا قصد تخریب دامینرها را دارند! با این وجود درست است که دامینر در حال دلالی و تجارت دامنه است اما باید پذیرفت که این رسته هم یک عنوان شغلی در تجارت است که در تمام دنیا مرسوم و یکی از مهمترین راه های کسب درآمد از اینترنت است . در ادامه سوالی را مطرح خواهم کرد که بهتر است نویسندگان چنین مقالاتی به آنها پاسخ بدهند.

سوال من این است :
اگر عنوان احتکار دامنه یا سرمایه گذاری روی دامنه اشکال دارد! به چه دلیل  اپراتر ها و شرکت مخابرات اقدام به فروش ده برابری و یا صدها برابری و احتکار شماره های رند میکنند! و حتی برای آنها کمپین های تبلغاتی میروند؟
این سوالی است که میتواند منتقدان به دومینرها را به چالش بکشد.
حقیقت چیست ؟ منتقدان به تجارت دامنه تمام جنبه ها را بررسی نمیکنند و نظر میدهد؟ یا شاید آنها هم احتیاج به دامنه ای داشته اند که دومینری قبلا آنرا ثبت کرده و قیمت بالاتری برای آن در نظر گرفته که همین امر باعث بروز اختلاف شخصی و انتقاد بی جا شده است ؟

 

قصد من از نوشتن این مقاله ، پرداخت به این موضوع بوده است که آیا عنوان تجارت دامنه و دلال دامنه با هم برابر هستند یا خیر ؟ که با مطالعه مقاله میتوانید به پاسخ این سوال برسید .

امیدوارم توانسته باشم، بیطرفانه مقاله را کامل کنم . 

ارادت ، محسن محمد

تازه های آکادمی

گنجینه دامنه های آزاد شده 3 حرفی

گنجینه دامنه های آزاد شده 3 حرفی

در شرایط کنونی، خرید و فروش دامنه های سه حرفی میتواند روند تجارت دامنه شما را تغییر دهد . در حال حاضر چنین دام...

13 دامنه رند و پیشنهادی برای خرید دامنه | رند XD شماره 4

13 دامنه رند و پیشنهادی برای خرید دامنه | رند XD شماره 4

از زمانیکه اقدام به معرفی دامنه های رند منقضی شده کرده ام، بازخورد خوبی از برخی دوستان در رابطه با این نوع پست...

چگونه دامنه رند و خاص مناسب کسب و کارمان پیدا کنیم

چگونه دامنه رند و خاص مناسب کسب و کارمان پیدا کنیم

شاید این جمله را از برخی کارشناسان ثبت دامنه و یا دامینرها شنیده باشید که بهتر است دامنه رند را خریداری کنید....

دامنه رند و دامنه خاص منقضی شده | رند XD شماره 3

دامنه رند و دامنه خاص منقضی شده | رند XD شماره 3

در این سری از شماره رند XD شماره 3 با یک تفاوت هیجان انگیز نسبت به شماره های قبلی در خدمتتان هستم تا 38 دامنه...

پیدا کردن و خرید دامنه رند و خرید دامنه خاص ir

پیدا کردن و خرید دامنه رند و خرید دامنه خاص ir

خرید دامنه رند این امکان را به شما میدهد که در این تجارت پر فراز و نشیب یک سر و دست از بقیه رقبا جلوتر باشید....

افزایش دامنه های منقضی شده بعد از افزایش تعرفه تمدید و ثبت دامنه ir

افزایش دامنه های منقضی شده بعد از افزایش تعرفه تمدید و ثبت دامنه ir

از ابتدای اردیبهشت سال 1402 شاهده افزایش تعرفه ثبت دامنه ir و هچنین تمدید دامنه ir بوده ایم که این افزایش تغیر...

محسن محمد تولید کننده پلتفرم های تخصصی کسب و کار و برنامه نویس ایده های استارتاپی.
اسکریپت خرید و فروش دامنه نسخه 1.0 | طراحی سایت | برنامه نویسی سایت