بنگاه لوکس! آکادمی خرید و فروش دامنه

آگهی فروش دامنه

بنگاه لوکس! این امکان را به شما میدهد تا در کمترین زمان ممکن آگهی فروش دامنه خود را ثبت کنید و یا برای خرید دامنه مورد نیازتان با فروشنده ارتباط برقرار کنید و با استفاده از درگاه خرید امن دامنه ، پرداختی مطمئن داشته باشید. ثبت آگهی دامنه اینترنتی در لوکس کاملا رایگان بوده و بدون هیچگونه محدودیتی در بنگاه و فروشگاه شخصی شما نمایش داده خواهد شد.

خرید امن دامنه

یکی از مهمترین دغدغه های خریداران دامنه های اینترنتی ، عدم اطمینان به روش سنتی خرید دامنه و فروش دامنه است. در روش سنتی ، خریدار پس از تماس با فروشنده ، هزینه را واریز کرده و کد انتقال را دریافت میکرد که این روش موجب کلاهبرداری های بسیاری شده بود. در روش نوین خرید امن دامنه بنگاه لوکس، تنها زمانی هزینه پرداختی به فروشنده داده میشود که دامنه با موفقیت در شناسه شما نشسته باشد .

انتخاب دامنه .ir یا دامنه .com برای راه اندازی وب سایت فارسی

انتخاب دامنه .ir یا دامنه .com برای راه اندازی وب سایت فارسی
در این مقاله جامع شما را با تفاوت های بسیار مهم دو پسوند دامنه .ir و .com آشنا خواهیم کرد و کمکتان میکنیم تا از بین این دو پسوند ، یکی را برای کسب و کارتان انتخاب کنید . با مطالعه این مقایسه متوجه تفاوت های این دو پسوند خواهید شد و بهتر میتوانید یک پسوند مناسب برای دامنه اصلی سایتتان در نظر بگیرید و حتی نوع دیگر را به عنوان پسوند دوم برندتان انتخاب کنید . بطور خلاصه، انتخاب یکی از این دو پسوند به معیارهای مختلفی بستگی دارد تا بتوانید آنرا به عنوان پسوند اصلی سایتتان در نظر بگیرید. پس از انتخاب دامنه اصلی ، میتوانید نوع دیگر را به عنوان پسوند دوم برنندتان تهیه کنید تا کاربرانی که اشتباها پسوند را نادرست وارد میکنند، باز هم به سایت شما برسند . در ادامه با من همراه باشید .
114 بازدید یکشنبه, 28 اسفند 1401

قرار است چه چیزی در این مقاله مطالعه کنید ؟

در ابتدا شما را با هر دو پسوند .ir و .com آشنا میکنم و در ادامه به کارایی هر کدام در کسب و کار های بین المللی و محلی اشاره خواهم کرد تا بدانید دقیقا و به چه دلیل هر کدام از این پسوند ها به وجود آمده اند . سپس به شما خواهم گفت که کدام یک مناسب کسب و کار شما به عنوان پسوند دامنه اصلی برند شما خواهد بود. تا شما بتوانید نسبت به خرید دامنه اقدام نمائید.

راهنما انتخاب دامنه مناسب سایت و کسب و کار

آشنایی مختصر با دامنه های .ir

دامنه های .ir برای سایت های ایرانی استفاده می شود و توسط سازمان رایانه ای کشور مدیریت می شود. این دامنه ها برای سایت هایی که در ایران فعالیت می کنند، مناسب هستند و اغلب توسط شرکت ها، سازمان ها و افرادی که محتوایشان به زبان فارسی است، استفاده می شوند. به طور کلی، دامنه های .ir بسیار محبوب در بین کاربران اینترنت ایرانی هستند و در سطح بین المللی زیاد شناخته شده نیست و بیشتر ورودی های موتورهای جستجو سایت های فارسی زبان ، با پسوند .ir میباشند.

لازم به ذکر است که خرید و فروش دامنه های .ir بالاترین سطح کد کشوری (ccTLD) را دارند که صرفا به کشور عزیزمان ایران تعلق دارد. این دامنه ها از سال ۱۳۸۴ شروع به کار کردند و توسط سازمان رایانه ای کشور مدیریت و برنامه دهی می شوند. به عبارتی، سازمان رایانه ای کشور از طریق شرکت های ثبت نام دامنه، دامنه های .ir را به کاربران اختصاص می دهد.

استفاده از دامنه های .ir، به ویژه برای سایت های فارسی زبان، مزایای زیادی دارد. این دامنه ها به کاربران اجازه می دهند که با مخاطبان ایرانی خود ارتباط برقرار کنند و همچنین به صورت محلی در موتورهای جستجو به نمایش دربیایند. همچنین، اغلب افرادی که در ایران فعالیت می کنند و به دنبال شناسایی محلی ( جستجوهای اینترنتی مثل گوگل ) و شناخته شدن در بازار ایران هستند، از دامنه های .ir استفاده می کنند.

از دیگر مزایای دامنه های .ir می توان به امنیت بالا، استقلال در مدیریت دامنه و آسانی در ثبت و تمدید آنها اشاره کرد. با این حال، به علت محدودیت هایی که برای ثبت دامنه های .ir وجود دارد، برخی کاربران به دامنه های دیگری مانند دامنه های .com، .net، .org و غیره متوسل می شوند. این محدودیت ها یکی از معایب دامنه های .ir محسوب میشود که در بخشی از مقاله " ****** " به این معایب اشاره کرده . 

 

کارایی دامنه های .ir

از لحاظ کارایی، دامنه های .ir هیچ تفاوتی با دامنه های دیگر ندارند و به همان شکل سایر دامنه های بین المللی عمل می کنند. بهتر است این را هم بدانید که سرعت بارگیری سایت و سایر عوامل مرتبط با کارایی سایت، هیچوگنه وابستگی به نوع پسوند دامنه سایت شما ندارد و صرفا به محتوای سایت، به روز بودن فناوری های مورد استفاده شده در سایت، سرور میزبان و بسیاری از عوامل فنی دیگر مرتبط است . 

به طور کلی، دامنه های .ir به عنوان یک ابزار برای ساخت و توسعه برند و شناسایی در بازار ایران کارایی بالایی دارند که میتواند به خوبی در ذهن ماندگار شود. انتخاب این نوع پسوند کاملا به موضوع فعالیت شما بستگی دارد و امری انتخابی و صلیغه ای سات.

از دیدگاه SEO، به نظر می رسد که سایت های با دامنه .ir برای جستجوگرهای ایرانی، بهترین جایگاه را دارند و ممکن است برای بهینه سازی سایت شما برای جستجوهای محلی، موثر باشد. با این حال، اگر شما بازاریابی بین المللی دارید، استفاده از دامنه های دیگری که معمولاً برای بازارهای بین المللی استفاده می شوند، مثل دامنه های .com، .net، .org و غیره، پیشنهاد میشوند.

 

آشنایی مختصر با دامنه های .com

دامنه .com یکی از پراستفاده ترین دامنه های جهانی است. این دامنه برای سایت های تجاری، شرکتی و فردی استفاده می شود و بیشترین شناخته شدگی را در بین دامنه های جهانی دارد.

با توجه به شناخته شدگی بالای این دامنه، معمولاً سایت هایی با این دامنه برای معرفی خدمات، محصولات و برندها استفاده می شوند. همچنین این دامنه برای سایت هایی که به دنبال جذب بازدید کنندگان بین المللی هستند، بسیار مناسب است.

تصمیم گیری در مورد استفاده از دامنه .com به عوامل مختلفی مانند محتوای سایت، نوع فعالیت، هدف بازاریابی و بسیاری از عوامل دیگر بستگی دارد.

در کل، دامنه .com برای سایت های تجاری، شرکتی و فردی که به دنبال تأییدیه جهانی هستند، یک گزینه عالی است. همچنین، برای افرادی که به دنبال توسعه فعالیت های آنلاین خود در بازار جهانی هستند، استفاده از این دامنه پیشنهاد می شود.

 

تفاوت دامنه های ir و com

تفاوت اصلی بین دامنه های .ir و .com در نوع دامنه هایی است که هرکدام از آنها پوشش می دهند.

دامنه .com بیشتر برای سایت های تجاری، شرکتی و فردی استفاده می شود و برای معرفی خدمات، محصولات و برندها بسیار مناسب است. در حالی که دامنه .ir برای سایت هایی استفاده می شود که به شکل مستقیم یا غیرمستقیم با ایران و ایرانیان ارتباط دارند. در لینک روبرو میتوانید لیست دامنه های آزاد شده آی آر و کام را بررسی و نسبت به ثبت آن اقدام نمائید . 

در واقع، دامنه .ir به عنوان دامنه ملی ایران برای سایت هایی که در زمینه های مختلف از جمله اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، خدماتی ، خبری، شخصی، مجله اینترنتی و غیره فعالیت می کنند، استفاده می شود. همچنین، دامنه .ir برای سایت های دولتی، سازمان ها و شرکت هایی که در ایران فعالیت دارند، استفاده شده است.

در کل، تصمیم گیری در مورد استفاده از دامنه .ir یا .com بستگی به نوع فعالیت و محتوای سایت شما دارد. اما استفاده از دامنه .ir برای سایت هایی که به دنبال تأییدیه محلی ( دریافت نتایج بهتر از موتورهای جستجو از کاربران با IP ایران ) هستند و به شکل مستقیم یا غیرمستقیم با ایران و ایرانیان ارتباط دارند، بهتر است. در حالی که دامنه .com برای سایت هایی که به دنبال تأییدیه جهانی هستند، مناسب تر است.

 

بهترین پسوند برای راه اندازی سایت فارسی

اگر سایت شما برای جامعه ایرانی و فارسی زبان هاست و محتوای آن به زبان فارسی است، دامنه .ir بهترین انتخاب خواهد بود. چرا که دامنه .ir برای سایت هایی که به شکل مستقیم یا غیرمستقیم با ایران و ایرانیان مرتبط هستند، مناسب است.

از طرفی، اگر سایت شما برای جامعه جهانی و به چندین زبان است، دامنه .com بهترین گزینه خواهد بود، چرا که این دامنه به شکل جهانی شناخته شده است و کاربران در سراسر جهان با استفاده از آن به سایت شما دسترسی خواهند داشت.

در کل، تصمیم گیری در مورد استفاده از دامنه .ir یا .com بستگی به نوع فعالیت و محتوای سایت شما دارد. اما اگر سایت شما برای جامعه ایرانی و به زبان فارسی است، دامنه .ir بهترین انتخاب خواهد بود.

 

جمع بندی

اگر مقاله را بطور کامل مطالعه کرده باشید، متوجه خواهید شد که انتخاب پسوند اصلی دامنه سایت شما، تنها به خود شما بستگی دارد و امری تقریبا سلیقه ای است اما اگر قصد راه اندازی یک سایت تک زبانه فارسی را دارید، پیشنهاد من این است که دامنه اصلی سایتتان را .ir در نظر بگیرید و دامنه تان با پسوند .com را هم خریداری کنید. و با استفاده از کد های .HTACCESS دامنه .com را به دامنه اصلی ir ریداکریت 301 کنید . به این ترتیب شما هر دو پسوند را دارید و میتوانید در هر زمان که مایل بودید در تبلیغات و یا معرفی سایتتان ، یکی از آنها را انتخاب کنید . 

 

موفق باشید. 

ارادت، محسن محمد

تازه های آکادمی

گنجینه دامنه های آزاد شده 3 حرفی

گنجینه دامنه های آزاد شده 3 حرفی

در شرایط کنونی، خرید و فروش دامنه های سه حرفی میتواند روند تجارت دامنه شما را تغییر دهد . در حال حاضر چنین دام...

13 دامنه رند و پیشنهادی برای خرید دامنه | رند XD شماره 4

13 دامنه رند و پیشنهادی برای خرید دامنه | رند XD شماره 4

از زمانیکه اقدام به معرفی دامنه های رند منقضی شده کرده ام، بازخورد خوبی از برخی دوستان در رابطه با این نوع پست...

چگونه دامنه رند و خاص مناسب کسب و کارمان پیدا کنیم

چگونه دامنه رند و خاص مناسب کسب و کارمان پیدا کنیم

شاید این جمله را از برخی کارشناسان ثبت دامنه و یا دامینرها شنیده باشید که بهتر است دامنه رند را خریداری کنید....

دامنه رند و دامنه خاص منقضی شده | رند XD شماره 3

دامنه رند و دامنه خاص منقضی شده | رند XD شماره 3

در این سری از شماره رند XD شماره 3 با یک تفاوت هیجان انگیز نسبت به شماره های قبلی در خدمتتان هستم تا 38 دامنه...

پیدا کردن و خرید دامنه رند و خرید دامنه خاص ir

پیدا کردن و خرید دامنه رند و خرید دامنه خاص ir

خرید دامنه رند این امکان را به شما میدهد که در این تجارت پر فراز و نشیب یک سر و دست از بقیه رقبا جلوتر باشید....

افزایش دامنه های منقضی شده بعد از افزایش تعرفه تمدید و ثبت دامنه ir

افزایش دامنه های منقضی شده بعد از افزایش تعرفه تمدید و ثبت دامنه ir

از ابتدای اردیبهشت سال 1402 شاهده افزایش تعرفه ثبت دامنه ir و هچنین تمدید دامنه ir بوده ایم که این افزایش تغیر...

محسن محمد تولید کننده پلتفرم های تخصصی کسب و کار و برنامه نویس ایده های استارتاپی.
اسکریپت خرید و فروش دامنه نسخه 1.0 | طراحی سایت | برنامه نویسی سایت